onsdag 18. mars 2015

På tokt i ekstremnatur

I stekende, intens sol på vei hjem fra et avisoppdrag, oppdaget jeg disse gåsungene. Det var i norsk ekstremnatur i Jøssingfjord. Solen stekte plutselig, havkanten var het der kliss intil fylkesveien. Ingen mann hadde åpenbart trådd sin fot der på en stund. I alle fall ingen gåsunge-elsker.
  
Ingen før nå, med andre ord. Jeg grabbet med meg så mange grener jeg klarte uten å falle i havet. Målet var å få med meg nok til å lage buketter med blå og rosa perleblomst, Muscari, og å dele ut grener til øvrige gåsungeentusiaster i familien.

Hvis du vil kommentere blogginnlegget, (det er flere som sier de ikke får det til) – så klikk på den rosa kommentar-teksten under. Velg profil: ANONYM (for alle som ikke har blogg), og skriv en hilsen i ruta som kommer opp!

8 kommentarer:

  1. Dejlige billeder! Åh ja, gæslingerne (som vi kalder dem her) er bare så yndige lige nu - godt du ikke faldt i vandet :-)

    SvarSlett
  2. De er så søte! Det er tidlig hos deg, for her har de ikke startet ennå. Godt at du ikke falt i vannet, ja!
    :)

    SvarSlett
  3. Gåsunger må en ha nå på våren ja.
    Her fant jeg noen langs veien på tur forrige søndag.
    Heldigvis uten å utøve noen form for ekstremsport. hehe
    Blir koselig med små buketter sammen med perleblomster
    Ha ei fortsatt herlig uke :)

    SvarSlett
  4. Så herlig! Her kan påsken bare komme skjønner jeg. Ha en fin dag.

    SvarSlett
  5. Jammen godt det gikk bra og du ikke falt ..
    Nydeligste gåsungene .. og så tenk favnen full ..herlig !
    Skikkelig vårfølelse dette !
    Ønsker deg fine dager .
    klem Anne

    SvarSlett
  6. Ja, vi hageglade setter nesten livet til for å få tak i det lille ekstra :-) Nydelige bilder og flotte stilleben hos deg Ingvill. Nå minnet du meg på å legge en ekstra liten grensaks i bilen for slike ekspedisjoner. Det er jo både gåsunger og villkirsebær å hente her i traktene vet jeg :-)
    KLEM til deg

    SvarSlett
  7. Å..du Ingvill...ser deg i aksjon...i områder der ingen har satt sin fot!:)
    Herlig tekst..du fikk frem smilet:)
    Flotte stilleben du lager...inspirerende og flott!
    God kveld til deg:)

    SvarSlett
  8. Flott bukett du hadde der!
    Her i bygda har kommunen drevet å rensket trær å busker i grøftekantene,så det har blitt liggende mengder av kvister med gåsunger etter dem.
    Dette har selvsagt ikke gått denne dama hus forbi,så meg og jentene har vært på mang en sykkeltur å kommet hjem med den ene buketten etter den andre,hihi;)

    Ønsker deg en fin ny uke!
    Klem Caroline

    SvarSlett

Takk for din kommentar!