fredag 10. august 2018

Høstjakten i gang


Endelig er tulipanløkene begynt å titte frem i nettbutikker og den mest spennende høstjakt av dem alle er i gang – jakten på høstløk.


Sorten Antraciet, nesten svart over, er en av de jeg jakter på aller først. Men også rosa Angelique må jeg ha hvert år, og de dypt lilla Recreado og nesten svarte Black Parrot. Slett ikke alle disse er å finne «on the high street», for å si det sånn. Noen ganger må det letes, mailes og forhøres. og noen ganger er ikke beistene å få tak i. Men jegeren slutter ikke å jakte av den grunn. De fineste er mange ganger vanskeligst å finne, men desto større er gleden når jakten lykkes.

10 kommentarer:

  1. Så smukke billeder du viser - og spændende med jagten på blomsterløg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det er en spændende jagt, selv om jagtområdet her udenfor EU er ræt begrenset.

      Slett
  2. Hei Ingvill

    Spændende tulipaner, held og lykke i jagten:)

    Ha en dejlig helg

    SvarSlett
    Svar
    1. Mange tak, ja, det er en spændende familie med tulipaner, en af de mest spændende i haveverden, synes jeg. Sammen med forårets mange krokus etc. Gleder mig til at planlegge.
      Dejlig kveld til dig med.

      Slett
  3. Får håpe at du lykkes i jakten! Det er jo veldig gøy å lete etter planter eller løk :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er kjempegøy å lete etter planter og løk. Spesielt når det lykkes. Det er jo litt hipp som happ, som du vet er vi jo et i begrenset område. Må ty til diverse importer av og til, som kan drive folk til vanvidd i seg selv. Håper å slippe for mye frem og tilbake:):) God høstjakt tilbake!

      Slett
  4. Jeg burde sikker kjøpt noen flere tulipaner i høst, men da må jeg ha dem i krukker :) ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er jo superlurt, har de fineste i krukker her, så jeg får kontroll på dem...

      Slett

Takk for din kommentar!