onsdag 24. desember 2014

God jul!

Hver jul leser vi juleevangeliet høyt før julemiddagen. Morfar pleide å stå bak stolen i finskjorte og slips, og lese fra Lukas 2. 
Matteus 2 forteller litt mer fra dramaet. Kong Herodes ville drepe Jesus, slik at de vise menn måtte reise en annen vei, i stedet for å rapportere til kongepalasset hvor det var de hadde funnet barnet.
Selv om det var en ydmykende stall for den førstegangsfødende, sørget Herren for å pynte med den fineste store stjerne. Den kan umulig gjenskapes av Bloomingville og House Doctor. Og litt opptur må det ha vært for Maria og Josef, da de i den fattige stallen fikk barselbesøk av en masse gjetere og vise menn. Før den lille familien måtte flykte fra Herodes til Egypt. Der de ble til de ble varslet av en engel i en drøm om at det var trygt å reise hjem igjen.
God jul, alle mine lesere og bloggvenner! Takk for et kreativt år. Noen ganger er det sånn at det beste med året som gikk, er at det er over! Uansett hvordan året ditt har vært: Vi går mot nye hageopplevelser! Snart er det nytt sommerhalvår. Gleder meg til å ha mer kontakt i det nye året.

8 kommentarer:

  1. Ja det var en dramatisk opplevelse for de unge paret.
    Men Gud var med, det er helt sikkert.
    Ønsker deg ei velsignet god julehøytid sammen med alle dine :)

    SvarSlett
  2. God jul, Ingvill!

    Takk for inspirerende innlegg i året som gikk :)

    SvarSlett
  3. Glædelig jul, Ingvill, og som Marit vil jeg sige tak for dine indspirende indlæg i året, som nu snart er gået.

    SvarSlett
  4. Hei
    Så koselig julebilder du viser. Ønsker deg en kjempe fin jul og tusen takk for et koselig bloggår.
    Vivi

    SvarSlett
  5. Fortsatt god jul til deg og familien din. Tusen takk for spennende og inspirerende innlegg. Anne

    SvarSlett
  6. Flott innlegg:)
    Tenk at på julaften begynte det å snø her,å det store filler,nå ligger det hvitt å flott over bygda,å ungene storkoser seg i snøen,for en juleferie!
    Håper julen har vært fredelig og fin for din del også:)
    Gleder meg til året som kommer,følger spent med på nye innlegg:)
    Klem Caroline

    SvarSlett
  7. Så flott og så fin tradisjon med å komme i julestemning dere har.

    Nå ønsker jeg meg snø, men en kan vel ikke bestille det.
    Det hadde vært godt med en skitur og få gått av seg litt julemat.

    God romjul til deg Ingvill.

    SvarSlett
  8. Nydelige bilder og stemningsfull tekst.
    Og nå er jo jeg også så heldig og har fått meg kjempefine julestjerner.
    Godt nytt år og takk for det gamle, kjære deg.

    SvarSlett

Takk for din kommentar!