tirsdag 7. oktober 2014

Anbefalte tulipaner

tulipaner høstløk bulbs tulips
Tulipanene Annelinde, Black Hero, White Parrot og Verona var blant de aller mest spektakulære tulipanene jeg testet denne våren. Du ser dem alle i buketten her.
tulipaner høstløk bulbs tulips
Den rosa er Tulipa Annelinde, den mørke heter Black Hero, og den er virkelig et blikkfang i hagen. Den kraftige papegøyetulipanen White Parrot gir virkelig valuta for pengene.
tulipaner høstløk bulbs tulips

tulips
Også tulipanen Blue Parrot kan anbefales. Du ser den her, sammen med dagfiol og gåseunger. Men blå er den ikke. Den er mer grå, men fortsatt veldig vakker!
tulips
tulips

11 kommentarer:

  1. Det var vårlige og vakre tulipaner å nyte til fyr på peisen og stearinlys i høstmørket... Her blåser det isvind i dag!
    Jeg har allerede satt tulipanløken min... men jeg vet at tulipaner kan settes så sent som helst (bare det ikke er tele i bakken), så det er jo lov å la seg friste ;)

    SvarSlett
  2. Hei! Ser at vi har valgt flere like tulipaner. Så nydelig du har arrangert dem. Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  3. Good Morning,
    thank you Ingvill, they are beautiful. Have the white parot she is doing fine - but I didn't know black heroe - so I have to look for this dark guy! He is nice!
    Have a wonderful autumn and all my best from an Austrian gardener
    Elisabeth

    SvarSlett
    Svar
    1. How nice to hear from you! Yes, the parrot tulips are special. So glad you like it.
      - Ingvill

      Slett
  4. Flotte tulipaner du viser! Alle papegøyetulipanene er egentlig veldig fine, og de er også greie å få igjen. Black Hero er bare så nydelig, men dessverre ikke like enkel å få igjen (her). Takk for gode tips!

    SvarSlett
  5. Åh, for noen nyyyydelige tulipaner!! Jeg har satt ned løk for noen uker siden og gleder meg allerede til vårens blomstring! Har jeg forresten husket å takke deg for frøpakken som jeg fikk?? (her går litt i surr om dagen...) Uansett, tuuusen takk - så søt og snill du er som har samlet og sendt frø igjen :-)
    Ha en fin dag videre. Klemmer, Berit

    SvarSlett
    Svar
    1. Joda, jeg fikk en kjempehyggelig takk! Supert å kunne dele frø med hverandre.

      Slett
  6. Wow,for noen nydelige tulipaner!
    Det var mange flotte sorter du hadde der.

    Har faktisk ikke kommt så langt i år å få satt flere tulipaner,men håper å få gjort det om ikke så lenge;)
    Nå sitter jeg godt plantet i godstolen,mens regnet pisker ute,har jobbehelg,så det er helt greit at det regner;)

    Ønsker deg en fin helg!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  7. Hei Ingvill! Tulipanfristerinnen over alle. Jeg som allerede har gått amok på løkfronten og absolutt IKKE skal ha flere...Nå må jeg ta det opp til ny vurdering) Himmel så vakre de var. Du vet å bringe frem det beste i dem med anretningen og godt kamerablikk:) Ha en nydelig helg.

    SvarSlett
  8. De nydeligste tulipanene! Og du arrangerer og fotograferer så fint. ;)
    Du må da ha litt av en jobb og utgift med å få disse i jorda?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er strengt tatt ikke noe jobb å snakke om, jeg synes det er godt å få beveget seg og få frisk luft, når man har en ganske så intens og stillesittende jobb der foran Macen. Det er slett ikke verst å stelle litt i høsthagen innimellom slagene. Du har derimot helt rett i det at det koster litt. Men gleden det gir er så stor, at det er verdt de ekstra kronene - og det gir både farge i vårhagen, og blomster til å fylle vasene med i april og mai - så kan man knipe inn på DET budsjettet. Og heldigvis fins det tilbud og utsalg, der man kan spare litt.

      Slett

Takk for din kommentar!