fredag 15. september 2017

Dahlia på dandy vis

Fargerike dahlia i ulike fasonger og uttrykk står for blomstringen akkurat nå. Gerrie Hoek er en trofast sort som er veldig lett å få til, viser det seg. De årene jeg har hatt den, har den i alle fall blomstret godt hver gang.
Arabian Night føles litt for rød når jeg ser den henge i butikkhyllen. Men den er ingen skuffelse. I virkeligheten er den mer svart. Dermed danner den vakker kontrast til alt det lyse, lette. I forgrunnen blomstrer kattemynten, som er god til å holde det gående utover i september. Og fremover meldes det sol!

9 kommentarer:

  1. Vakre dahlia hos deg! Det er ikke alltid at fargen på pakkene stemmer, men det er jo bra når den er bedre i virkligheten :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er bra når de overgår den glorete pakningen! Selv om det kan slå begge veier, ikke minst med roser! He he. God helg i solen!!

      Slett
  2. Nydelige dahlia, Ingvill! Herlig å ha dem i slutten av hagesesongen, og dem jeg har i potte skjermer jeg for regnbygene. Nå håper vi på en helg med mye sol. God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjempelurt å ha dem i potter!! Det har jeg prøvd en gang, og prøver gjerne det neste år. Da har du mer kontroll, ja:) God solhelg!!

      Slett
  3. Hei Ingvill

    De fine dahlier hører årstiden til! Ærgerligt at jeg har måttet opgive dem, sneglene var for grådige!

    Ha en dejlig helg

    SvarSlett
    Svar
    1. Her har Thomas Edison blitt sneglemat. Ja, det er en kamp. Håper du lykkes med dem likevel, de har mye farge å by på!

      Slett
  4. Svart dahlia høres spennende ut, det har jeg ikke prøvd. Her er georginene litt treige i år, en har ikke begynt å blomstre ennå, spørs om den når det, knoppene er bittesmå. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett

Takk for din kommentar!